Alla inlägg under mars 2011

Av Linda - 7 mars 2011 09:45

Måndag igen och tillbaka till det ordinarie.

Henke är på jobbet, skruttis sover ute i vagnen och jag bloggar. Som det ska vara ;P


I helgen var vi ut på första skoterturen med Amanda och det gick riktigt bra, snacka om en tjej som gillar att åka skoter och slocknade till och med där hon satt. =)

   

Det var iaf pappa, Anna-Karin, Henke, jag och Amanda. Vi åkte till Åtjärn och grillade och njöt av solen. Det blåste ganska mycket men vi satt i ett vindskydd där solen lyste rakt in så vi hade det toppen. Amanda passade på att sova middag i voxypåsen där i värmen. Grabbarna fiskade lite men fick tråkigt nog ingen fisk.

  

       


Idag är det fullt upp. Ska in till jobb nummer 2 vid 12.00 och kl. 13.00 ska Amanda och jag vara på biblioteket i Skönsberg för avslutnang av föräldrarträffen. Klockan 15.00 ska vi hämta mamma på stan och så ska Amanda vara med henne då jag åker på mitt ordinarie jobb för ett medarbetar/lönesamtal mellan 15.30-16.30


Här kommer lite mer bilder från helgen och vackan som varit:

 

Kex maraton


   

Älskar att bada men inte att kliva upp...


   

En favorit sysselsättning är att gunga på hästen som hon fick av mina snälla arbetskamrater Linda, Sofia och Anneli.


   

Ett härligt humör och ett mindra härligt humör...


Snygging med hårband.


Myser på bron med pappa.


Och så lite bilder när Skruttis äter mat själv för första gången:

        


KÄRLEK!

  


Av Linda - 4 mars 2011 11:00

Börjar kunna det här med att bädda rent nu. Finns nog INGEN som har då fräsch säng som vi. ;) Men så är det ju underbart att sova i en renbäddad säng. Inget ont som inte har något gott med sig!


Varje morgon när Amanda vaknar byter vi blöja och så får hon komma till våran säng och äta välling och förhoppningsvis somna om en stund.

Nu har hon ju sådan hosta så hon köjs (stavning?!?) och när hon då just ätit så kommer det väldigt lätt upp. Detta har nu hänt näst intill varje morgon och flera kvällar under den senaste veckan.

När klockan är mellan 6 och 7 och detta händer så är det lättare att ta eftersom det faktiskt är morgon. Men när klockan är 4.45 och man måste sätta igång att bädda rent och duscha både sig själv och barn så är man inte på toppen humör. Speciellt inte jag som gärna ligger i sängen och drar mig en stund innan jag kliver upp.


Ja, ja nog om det. Nu har Amanda iaf nyss vaknat efter att ha sovit ute i vagnen i en och enhalv timme och hon sitter och leker med sin bil som hon fick av familjen Hagman i julklapp. Det är verkligen en favorit.

Själv snörvlar jag på men jag känner mig inte sjuk så det är ju skönt. Henke är oxå på bättringsväg men det kommer inte göras något ansträngande än på ett tag. Helgen kommer bli lugn, kanske fixa lite här hemma.

Så fort vi är så pass kry och vårt imunförsvar blivit lite starkare ska vi ge oss ut i vimmlet. Har måååånga födelsedagspresenter som ska köpas. Jag kanske är så fräck att jag lämnar Amanda med pappa Henke och ger mig i väg själv nu i helgen, ligger lixom efter med vissa presenter. 


Nä, dax att förbereda lunchen.

Trevlig helg!

Av Linda - 1 mars 2011 22:34

Vem var den senaste du pussade? - Amanda
Gillar du någon nu? - Ja, Henke och Amanda såklart + alla mina nära och kära.

Vad gjorde du inatt? - Jag sov
Och i förrgår natt? - Jag sov men med vissa avbrott för att trösta Amanda och ge henne nappen.
Vad gör du innan du ska sova? - Jag tvättar ansiktet, borstar tänderna, smörjer händerna och kollar om mobilen behöver laddas. Sist av allt pussas jag med Henke. =)
Kan du prata med dina syskon om allt? – Nja, bortsett från intima saker så.
Hade du blivit glad om din pojkvän friade till dig? – Absolut!
Choklad eller glass? - Choklad
Mjukis eller jeans? - Mjukis
Kängor eller gymnastikskor? – Gymnastik


Tio fakta
Hemstad/ort?
– Sundsvall, Matfors
Hårfärg? – Mörkblond för tillfället men snart blond igen! =))
Längd? - 163 cm
Frisyr? – Långt och lugg.
Ögonfärg? - Blå
Skostorlek? - 37
Brun eller blek? - Brun
Ålder? – Blir 28 i år
Födelsedag? – 25 november


Tio saker om ditt liv
Har du någonsin varit kär?
- Ja!
Tror du på kärlek? – Självklart!
Har du gjort något inom kärleken som du verkligen ångrar? Ja...
Har du någonsin fått ditt hjärta krossat? - Ja…
Har du någon gång krossat någon annans hjärta? – Ja…
Har du någonsin älskat en kille utan att tala om de för honom? – Nej.
Är du rädd för att starta ett förhållande med någon? – Nej.
Har du någonsin haft en hemlig beundrare? – Hahaha, ja och han var sååå gullig.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? – Ja, så klart jag gör! =)


Tio saker
Kärlek eller pengar?
– Kärlek.
Cider eller öl? – Öl, om den är riktigt kall
Dag eller natt? – Dag.
One night stand eller förhållande? - Förhållande
Tv eller internet? – Tv på internet
Pepsi eller cola? - Cola
Vild fest eller romantisk hemmakväll? - Romantisk hemmakväll.
Färgfoto eller svartvita? – Färg.
Telefonkontakt eller face to face? – Alltid trevligast face ti face men ibland går inte det.
Bilddagboken eller myspace? - Facebook

Tio har du någonsin...
Har du någonsin blivit upptäckt när du smitit ut?
- Nej
Har du någonsin velat ta livet av dig? – Har inte alla det?!
Har du någonsin gjort något du ångrar? – Ja...
Har du hoppat bungy jump? – Nej, skulle inte fixa det.
Har du någonsin varit med i en olycka? – Ja, flera.
Har du någonsin ätit en hel tårta? – Ja, om vi snackar glasstårta. ;)
Har du någonsin önskat att någon ska göra sig riktigt illa? -Ja...
Har du någonsin gått på bio ensam? – Nä, fy vad tråkigt det skulle vara.
Har du någonsin gillat någon utan att det har varit ömsesidigt? – Ja.
Har du någonsin tyckt att världen suger? – Njaä, tror inte det.

Av Linda - 1 mars 2011 11:45

Idag är första dagen utan feber för skruttis. Tack och lov!

Hon är sååå mycket piggare men hostan hänger tjurigt kvar och kommer nog göra ett tag oxå... =/ Nu ska vi bara försöka få tillbaka hennes matlust, just nu nobbar hon ALLT utom fruktyoghurt.


De senaste dagarna har varit tuffa och mitt i allt har jag jobbat ett dygn oxå. Kändes både bra och dåligt att åka från Amanda. Visste ju att hon skulle ha det lika bra med Henke men det var inge roligt att vara borta när hon var så dålig. Men det var behövligt att ladda mammabaterierna och komma bort från gråten.

Även om man tycker jätte synd om henne så är det väldigt påfrestande att höra gråt och missnöjsegnäll flera dagar i rad. Jag är ju inte mer än människa.


Men ni ska inte tro att sjukdomen lämnat vårt hus bara för att Amanda är på bättringsväg. Nej ni, nu är det Henkes tur! Han är hemma från jobbet och ligger utslagen, snörvlar och nyser. Själv börjar jag oxå känna mig täppt i näsan och lite små hängig. JIPPIIII!!!! Som jag längtat det var ju säkert nästan en vecka sedan sist! Satanhelvetesjävlaskit!!


Ryggen har pajat igen oxå efter dessa dagar bärandes på Amanda och som pricken över i bar jag in ved i morse och lastade lite väl mycket i kassarna så nu går jag som jag skitit på mig. *lycka* NOT!!!


Känns inte som det blev ett särskilt upplyftande inlägg men just nu finns inte så mycket upplyftande hos oss. Bara en jävla massa förkyldningsvirus som går runt, runt, runt, runt, runt.

Funderar starkt på att åka till Storlien och isolera oss i nån vecka så vi kan få bli heeeelt återställd.


Nu är det iaf lunchdax!

Hej hej!



Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards