Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Bergvärme, blodbad och 1-års dag!

Av Linda - 29 mars 2011 21:17

Jaha...vart ska man börja?

Har egentligen ingen blogglust just nu men eftersom jag älskar att gå tillbaka och läsa så känner jag att jag måste plita ner några rader om vad som händer i mitt liv.


När det gäller huset så sker det små förändringar/renoveringar lite då och då. Just nu är det pannrummet som får sig en upprustning. Bergvärmen är i gång och pelletspannan ett minne blott vilket känns underbart. Väggar och tak är målade och det är bara en lite bit av golvet kvar att måla. Sen ska tvättmaskinen in och lite garderober, hyllor och en bänk. Så med andra ord blir det gamla pannrummet oxå tvättstuga. Den gamla tvättstugan kommer tids nog att bli ett litet relax med bad och bastu men det kommer ske om mååånga år då vi har en hel del som går före på prioriteringslistan.


Vi har haft den första blodolyckan med Amanda här hemma oxå....

Jag och Henke var i köket och Amanda var på sitt rum och lekte. Plötsligt hörs ras av leksaker, en duns och ett öronbedövande skrik tätt följt av gråt. Jag ordagrant kutade in i hennes rum och ser henne ligga gråtandes på golvet men en massa leksaker omkring sig. Jag tar upp henne och försöker lugna henne. Hon kramar mig riktigt hårt och jag skjuter henne ifrån mig för att se om hon slagit sig. Synen jag fick var en massa rinnande blod ur hennes mun (det ser ju alltid värre ut än det egentligen är när man blöder i munnen då det blandas med saliven). Lätt panikslagen frågar jag Henke vad vi ska göra och han som är lugnet själv svarar lugnt "vi får väl torka...." Smart grabb! ;P

Vi försökte kolla vart det blödde ifrån och efter en stund lyckas vi se att hon bitit sig ordentligt i tungan, både uppe på och under. Kan bara tänka mig vad ont det ska ha gjort! Det gick iaf bra och hon mår bra. Det är väl bara att vänja sig för det lär ju inte vara sista gången vi fick se henne blöda!!


Annars då...det har väl inte hänt något mer intressant men dagarna springer iväg och vi umgås med nära och kära. =)

Ska försöka ta mig tid att skriva lite om Amandas utveckling någon dag, det händer sjukt mycket nu. Idag har hon lärt sig hur katten låter. =)


Det viktigaste att nämna idag är i alla fall att Tillie fyller år.


GRATTIS VÄRLDENS SÖTASTE TILLIE PÅ DIN 1-ÅRS DAG!!

Puss och Kram från Amanda Panda med familj!

 

Nä, nu blir det natti.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 30 mars 2014 20:33


Grattis älskade Julia! Igår blev du 1 år.

Av Linda - 27 mars 2014 20:19

I mitten på februari sökte jag ett jobb. Ett jobb som jag tror skulle vara väldigt lärorikt och utvecklande. Men med mitt självförtroende så trodde jag såklart inte jag hade någon chans. Igår ringde dom och vill att jag kommer på intervju...!! Känn...

Av Linda - 19 mars 2014 20:03

Idag blir vår stora älskling 4 år! GRATTIS Älskade Amanda på din dag! Började dagen med sång, paket och chokladboll i sängen. Självklart satt det ett ljus i chokladbollen så hon fick blåsa ut det. Dagen fortsatte med godsaker och kvällen spenderad...

Av Linda - 13 mars 2014 22:25


  Lillan tog sin första tur med gåvagnen idag! ♡   ...

Av Linda - 13 mars 2014 22:22


Hm... sista bilden kom visst inte med så här kommer den!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards