Alla inlägg under februari 2011

Av Linda - 14 februari 2011 09:15

-21 grader är lixom inte okej att vara ute i, åtminstonde inte med en 11 månaders...

Jag som såg fram emot en lång härlig promenad i det vackra vädret. Kan ju alltid hoppas på att vädergudarna får för sig att öka temperaturen lite till eftermiddagen så man kommer ut en sväng iaf.

Några andra planer har vi inte för idag. Kanske ska försöka ta tag i att måla hyllorna i Amandas rum eller sätta upp tavellisterna i köket... vi får se vad dagen bjuder på.


Just ja! Det är ju Alla hjärtans dag idag.

Kanske ska ta en tur fram på byn och köpa en blombukett som får pryda hemmet. Mer än så blir det nog inte firat här hemma idag. Kanske ska klämma till med att göra en extra god korvstroganoff till middag ;P


Hej hej!

Av Linda - 13 februari 2011 11:14

Helgen blev inte riktigt som vi tänkt.

Tobbe och Frida kom på fredag kväll och vi käkade tacos, drack vin och spelade kort. Vid ett, halv två gjorde jag och Frida kväll för att vara pigga på lördagen. Då hade vi planerat att gå till tjärn eller åka till marmen och grilla och njuta av det fina vädret som skulle vara.

Vid sju på lördag morgon vaknade jag och mådde illa, tyckte det var konstigt om jag skulle ha blivit sååå bakis på två och ett halvt glas vin. Fick magsmärtor och fick springa på toa och spy. Jag gick och la mig igen och sen dröjde det inte länge innan jag fick springa på toa igen och då kom det från båda håll, sen var karusellen igång.

Så jag blev sängliggandes heeela lördagen. Henke, Tobbe och Frida tog sig iaf ut på en promenad... Usch vad jag var avundsjuk, snacka om att förstöra en helg. Jävla magsjuka!!! Har iaf inte spytt eller skitit mer sedan 12.00 igår så nu är det bara att hålla tummarna att det är över och att inte någon annan åker dit.

Av Linda - 10 februari 2011 10:45

Har gått och blivit förkyld...igen. Känns som vi inte varit annat den här vintern. Så länge de håller sig på en skaplig nivå så går dom visserligen förbi nästan obemärkt men den som hoppat på mig just nu är inge rolig, känner mig helt slut...

Amanda är oxå förkyld men hon verkar iaf inte påverkad just nu. Henke har klarat sig än sålänge! *peppar, peppar*


Idag ska vi på farfars begravning... Amanda får vara med sin farmor under tiden. Känns bäst så, blir bara jobbigt att ha henna med när man säkert kommer ha det jobbigt själv.

  

Vila i frid farfar! Du är saknad...



Av Linda - 7 februari 2011 10:51

  

Fasters vackraste.


 

Stolta storasystern Tuva får hälla i vattnet i dopfundet.


 

Prästen Barbro säger lycka till i livet.


Prinsen.


 

Vackra familjen Hagman


  

Så fina!               

Av Linda - 6 februari 2011 21:53

Idag känner jag mig riktigt sliten. Fast inte så farligt som jag trodde. =)

Var ut på Oscar med ett härligt gäng tjejer igår och hade huuur kul som helst! =) 03.30 la jag igen mina blå i morse.

Jag sov hos mammsen och Tomas i stan. Mycket smidigt, istället för att måsta ta bussen hem i natt och in idag och hämta bilen och Amanda. Mamma och Tomas var i fjällen, Amanda sov hos farmor och farfar och Henke var med Tobbe i Strömsund. Så jag var allena, konstigt men väääldigt skönt.

Mamma och Tomas kom hem vi 14-tiden så jag hade en slappar dag med täcke och kudde i soffan framför tvn. Snacka om lyx. =)

Vid 15.30 hämtade jag Amanda och vid 17.30 åkte vi hemmåt och myste.


Nu har Henke nyss kommit hem så vi ska strax göra kväll.

Jag tror att en härlig förkyldning är på väg att entra mig. Henke känner lika och Amanda har ju redan dragit på sig en. Underbara förkyldningar!!!


Tänkte passa på att plita ner lite framsteg i Amandas utveckling. Är ju roligt att gå tillbaka och minnas. =)

Hon kryper som en fena och fort går det.

Ställer sig upp mot allt som han kan stå emot. Äntligen har hon börjat förstå hur hon sätter sig ner, innan grät hon tills man tog henne i handen så hon kunde sitta men nu hajjar hon det här med att böja på knäna.

Hon försöker ta några steg när hon står vid bord och dylikt men balansen är inte den bästa och hon är lite harig så det går sakta men säkert.

Hon säger mamma, pappa och en massa annat konstigt som bara bäbisar förstår ;)

Frågar man vart lampan är så tittar hon på lampan och sägar bapa = lampa. Har man tur bjuder hon på ett taa eller taa, taa = tack eller tack, tack när man ger henne något. Tutte och vovve är oxå ord hon lärt sig men lite taskigt uttal men hon försöker iaf.

Tittut är en favorit lek och morfar har lärt henne att gömma sig bakom sina händer och sedan ta bort dom.

Hon älskar musik och gungar = dansar gärna när hon hör en bra låt. Babblarna är etta på hennes topplista just nu ;)

Pussas tycker hon oxå om och ibland när man frågar om man får pussen så kan man bli bjuden på en riktig "tungkyss". :P

Spela på munnen är en rolig grej som ger ett spännande ljud.

Inne i munnen finns det just nu tre tänder. Två nere och en uppe.

Hon utvecklas i ilfart, jag försöker verkligen ta vara på varenda minut...snart är hon 14 år och vill inte veta av mig.... Min lilla bäbis =P

  


Godnatt!


Av Linda - 2 februari 2011 08:58

Efter att Amanda hade somnat, vid strax efter 19.00 så vaknade hon till flera gånger och hade tappat tutten.

Jag och Henke gick och la oss vid 22.45 och 23.45 vaknade Amanda och var huuuur pigg som helst. Jag tog henne till våran säng och trodde att hon som vanligt skulle somna om om ungefär en timme.... Tjii fick jag.... 03.00 var hon fortfarande i full gång. Då bytte vi blöja och hon fick en alvedon (mot feber och ont i munnen). Sen la jag henne i sin säng. Där skrek hon en stund innan hon äntligen somnade.... till 05.30 då klev Henke upp, bytte en rejäl bajsblöja och sen fick hon välling. Efter den somnade hon om i våran säng och sov till 7.30 då vaknade hon och var jätte ledsen.

Så idag blir det en lugn dag på hemmafromten. Amanda är gnällig och vill vara hos mig heeela tiden så vi kommer inte göra något ansträngande, bara vara hemma och mysa.


Av Linda - 1 februari 2011 19:17

Igår ansökte vi om dagisplats fom 1/8 -11. Som det ser ut just nu så kommer jag att börja jobba 80% fom 1/9 -11 så det ultimata vore att få inskola Amanda i mitten på augusti, så vi får hålla tummarna att det blir så. :P


Skruttis har blivit sjuk...igen.... snoret rinner och tempen låg på 38,2. Hon har det jobbigt... tänderna kommer fram mer och mer och det märks tydligt att hon har ont.

  

Nätterna är oxå upp och ner just nu, hon vaknar mellan 02 och 04 och är hur pigg som helst. Då får hon komma till våran säng och där ligger hon och surrar, snurrar runt, sätter sig och ställer sig. Så håller hon på i 1-1½ timme innan hon äntligen somnar om.

Detta resulterar i att hon är trött och smågnällig på dagarna, vilket oxå gör mig trött och gnällig. Så ni kan ju tänka er hur stackarn Henke har det. Skönt för honom att han åker på en grabbweekend med Tobbe. ;P 


Sen måste jag ju påminna er om att rösta på Amanda som omslags bild i Vi föräldrar.  =)


Nu ska jag kramas med min stora älskling, det är ju faktiskt sista kvällen vi ses den här veckan så lite mys ska vi väl kunna kosta på oss såhär mitt i veckan.


 

Ni gör mitt liv värdefullt!


Hej hej!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards