Alla inlägg under juli 2008

Av Linda - 2 juli 2008 17:24

Blev aldrig tid över till lasange igår så det är vad jag sysslar med just nu. Eller hm...Henke fick ta över för jag har inte tålamod med halft komplicerade saker när jag är hungrig. Satt mig här å käkade en banan iställer så att blodsockret ökar lite.

När vi ändå är inne på lasange vill jag få ett råd av er läsare.

Brukar ni förkoka lasangeplattorna innan ni ställer in formen i ugnen eller lägger ni i dom som dom är?

Förta gången jag gjorde lasange så förkokade jag dom inte å då blev dom så hård på vissa ställen. Sedan dess har jag förkokat dom, men det är ju så krångligt att hålla på så. Hur gör ni?

(Känner att mina problem är fruktansvärt värdsliga! NOT!)


Så har Gatufesten satt igång för fulla muggar. Jag tror att jag ska hoppa över den i år. Har inte samma känsla för den längre. Orkar inte med att trängas men alla fulla människor. Samtidigt tror jag att jag kommer ångra mig efteråt om jag inte går. Men då får jag ta den smällen då! Å än är den ju inte slut... Hur blir det för er?


Nu ska jag försöka ge mig på att göra en sallad till maten.


Hej hej!

Av Linda - 1 juli 2008 19:06

Efter jobbet cycklade jag å Linda W ner på stan å solade. Man blir ju tvungen att ta till kärringgrillen mitt i sommaren eftersom solen vägrar visa sig särskilt mycket!

Cycklade hem å åt potatisbullar som det var tänkt att ha bacon å lingonsylt till. Men eftersom vi i sista sekunden upptäckte att vi inte hade bacon hemma så fick det bli några stekta falukorvsskivor istället, å desutom var det tydligen slut på lingonsylt oxå så det fick duga med jordgubbssylt, vilket inte var någon höjdare men som Kajsa Varg sa; -"Man tager vad man haver!" =)


Har satt igång köttbulle tillverkning oxå. Är precis klar med första plåten, en kvar. Vi har bestämmt oss för att sluta köpa köttbullar å göra dem själv istället. För det första är det mycket godare å för det andra rapar å fiser man inte så mycket å illa som på köpta. Nån som instämmer eller är det bara ett fenomen som förekommer hos oss?


Är tänkt att vi ska göra en lasange ikväll oxå, om vi hinner innan det blir för sent. Henke blev tvungen att åka å greja med bilen, för ovanlighetens skull. NOT! Märks verkligen att den börjar få ålderskrämpor...


Nä, nu är det dags att vända på köttbullarna.


See U! 

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards