Alla inlägg den 21 maj 2013

Av Linda - 21 maj 2013 23:31

Idag har Julia och jag gjort den rutinmässiga veckohandlingen. Sandra och Emil följde oxå med.

Hämtade Amanda på dagis kl. 14.00 och for direkt till Erika och William och hälsade på.

Var hemma igen strax efter 16.00 så det var bara att sätta igång med middagen.
Kvällen har gått fort och jag tog mig tid att titta ikapp mig på de avsnitt jag missat av Greys anatomy. Det är det enda programmet jag följer och det är nästan bara då jag tittar på tv.

Henke skulle egentligen åka på maskinmässa i stockholm onsdag till lördag men idag kom han med den, för mig, glada överraskningen att han blir hemma.
Fick veta ikväll att det är sjösättning i stugan i helgen så han har ju att göra ändå. Längtar dit ut nu och Amanda pratar massor om farmor och farfars sommarstuga.

Imorgon ska jag på birsta och köpa blommor till blomlådorna och krukorna ute. Kanske höra mig för lite om häckar oxå. Vi har ju äntligen bestämt oss för att skippa staket och ha häck på framsidan istället.

Dags att sova!
Godnatt!

Av Linda - 21 maj 2013 00:17

Helgen har varit toppen härlig med riktig sommar värme.
I lördags jobbade Henke. Jag och barnen tog en liten promenad till Ängomstjärn där pappa var då det var premiär. Sen tog vi bilen till macken och köpte lördagsgodis som vi njöt av i solen då vi kom hem. På eftermiddagen kom Linda, Alde-Marie och Signe och då gick vi till lekparken och lekte och fikade.

I söndags var det full fart hela dagen. Henke och Amanda klippte gräset, jag ränsade rabatten. Mamma kom hit och hälsade på, familjen Hagman var här och Sara, Anders och Jacob kom över. Vattenspridaren åkte fram och barnen hade riktigt roligt. Vi fikade och surrade. Henke byggde ihop och fyllde sandlådan som Amanda fick av sin farmor och farfar i födelsedagspresent. En underbar dag som avslutades med hockey och ett vm guld!!

Idag eller igår blir det ju nu, har jag och Julia varit på föräldrargrupp och Amanda fick vara hos pappa under tiden. Trevligt att träffa andra med småbarn och få höra deras historia. Inser nu att vi är precis som många andra och vi är inte ensamma om våra bekymmer och funderingar.

I lördags var våra tjejer i tidningen.
Nu måste jag knoppa!!
Godnatt!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards