Alla inlägg under oktober 2012

Av Linda - 15 oktober 2012 16:32

Idag har jag och Amanda varit hos Jossan och Elias vilket säkert var över ett halv år sen sist. Barnen lekte såå otroligt bra tillsammans så det var roligt att se.
Vid 14.00 begav vi oss hemmåt. Amanda blev jätte ledsen i bilen för hon ville leka mer med "Alias" (Elias). Så det får vi se till att det blir mer av snart igen Jossan. :-)

Väl hemma blev det en mysstund till Madicken.
Nu har vi just ätit middag så nu blir det lek och bad innan läggning. Imorgon är det dagis och jobb som gäller.

Henke är i Berlin med jobbet och kommer hem på onsdag kväll. Han ringde vid 15.00 då hade dom kommit fram, checkat in och gjort sig hemmastad på hotellet.

Nu vill Skruttis bygga pussel så det är bäst jag avslutar.

Hej hej!

Av Linda - 13 oktober 2012 08:06

Jobbet igår gick bra, lite stressigt då vi gick en kort men som vanligt fixade vi det!

När jag slutade åkte jag till svärföräldrarna där lunchen väntade och vid halv två åkte Amanda och jag hem och myste till Henke kom hem.

Vi sålde Nissan igår så nu har vi bara en bil ett tag innan vi köpt en ny... blir spännande och se hur det ska gå när vi båda är van att ha varsin. Så länge jag jobbar 7-16 är det inga problem då vi kan samåka men tyvärr så gör jag ju inte alltid det.

Efter middagen gick vi till Hagmans och gjorde travet så nu håller vi tummarna för vinst idag. Skulle sitta bra nu efter sjukskrivning och inför Ullareds resan.

Vid 19 var Amanda så trött och bara grät så då gick vi hem och gjorde kväll sen blev det en lugn kväll framför tvn resten av kvällen för mig och Henke.

Idag har vi inget planerat men lika bra att hoppa in i duschen och sparka igång dagen.
Ha en bra helg!

Hej, hej!

Av Linda - 11 oktober 2012 13:34

Blev inge fruar i tisdags. Jag mådde inge bra och var så trött så jag gick och la mig istället.
Gårdagen var inte mycket bättre den. Mådde illa mest hela dagen och fick verkligen tvinga i mig mat. Var trött och frusen som alltid nu för tiden, funderar på om det kan vara järnvärdet som är dåligt. Skulle kunna somna ståendes vart som helst känns det som!
När jag väntade Amanda hade jag ett super bra värde genom hela graviditeten och mina depåer var över det normala så jag känner inte alls igen den här tröttheten. Nog tjatat om det... Avslutade gårdagskvällen med en volmering...igen...

Idag har jag jobbat 7-11.30 och det har gått riktigt bra. Visst är det lite jobbigt, mest pga värken (och tröttheten) men det SKA gå. Är iaf jätte skönt att ha något att göra och få känna sig behövd. Jag älskar att jobba igen!
När jag kom hem var svärfar här och lagade lunch, vilket lyx va?! :-)
Efter lunchen var det Henkes tur att åka och jobba och jag tog över vårdandet av vår hostiga och snoriga lilla Skruttis. Imorgon ska hon få vara med farmor och farfar medan vi jobbar så slipper vi "vabba". Hur bra som helst!

Hej, hej!

Av Linda - 9 oktober 2012 20:52

Igår hade jag ljusparty. Många blev vi och trevligt var det. Tack alla som kom. Nu är det bara att vänta på alla fina saker och sen laddar vi om för ett till party i slutet på nobember.

Idag blev skruttis hemma från dagis. Hon har feber och en hemsk hosta. Febern har legat på 39 hela dagen så vi har bara tagit det lungt, läst böcker och tittat på film.
Skönt det för jag har varit dötrött hela dagen. Antar att allt hålligång i går kommer efter. Två kräkningar hsr jag lyckats med idag oxå, konstigt nog på eftetmiddagen och ikväll... Jobbigt är det iaf. Gräver snart ner mig om det inte vänder snart!!!

Imorgon eftermiddag är det jobb för min del. Amanda blir såklart hemma imorgon oxå men Henke kommer hem på em så jag kan åka på utbildning.

Nä lite Hollywood fruar på det här så kan vi knyta ihop säcken för idag sen.

Hej, hej!

Av Linda - 7 oktober 2012 18:31

Pang sa det så var helgen snart över.

I fredags var det full rulle. Amanda var ledig från dagis då hon skulle vara med farmor från 11 till på lördag vid 12.
Innan vi åkte in till stan röjde jag här hemma och damsög (för första gången på typ två månader!!!).
Blev bjuden på lunch hos svärföräldrarna och sen drog jag på birsta för att köpa present till Emil innan jag började jobba 13-17. Det gick över förväntan men så är ju eftermiddagarna "min" tid.
När jag slutade ringde Henke precis och sa att han var hemma. Så jag köpte med mig pizza till middagen och sen blev det mys framför tvn resten av kvällen. Kändes i både i rygg och trötthet att jag hållt igång ovanligt mycket under dagen så vid 22 gav jag upp och nattade.

I lördags var det jobb 7-11.45 Det gick oxå riktigt bra men som sagt jag blir trött i kroppen...men det ska väl snart gå över hoppas jag.
Efter jobbet var det kalas för Emil som fyllde 2 år. Mycket folk och gott fika. :-)
På kvällen kom huvudvärken och jag somnade i soffan till Henke väckte mig vid 22. Då gick jag till sängen och fortsatte sova.

Idag vaknade jag 8.30 och fick väcka både Henke o Amanda inte ofta det händer. Sen myste vi i sängen allihop till klockan nästan var 9.30 Underbar start på dagen.
Förmiddagen har varit lugn och jag har legat på soffan och slumrat till och från.
Pappsen var förbi på en kopp kaffe och sen kom mammsen en snabbis.
På eftermiddagen kom energin och jag pyntade om lite i vardagsrummet och gjorde lite höst så nu brinner ljusen för fullt här hemma och en härlig doft av peppermint snow sprider sig.
Middagen är svald, skruttis är badad så nu ska dagisväskan packas och sen blir det tv med lillhjärtat innan hon ska knoppa.
Glöm inte Solsidan ikväll, det får man bara inte missa!!

Hej, hej!

Av Linda - 4 oktober 2012 15:43

Var som sagt till doktorn i morse. Det gick bra och jag kommer nu att jobba 50% fram till 21/10 vilket känns jätte skönt.
Är fortfarande orolig över hur det ska gå på morgnarna med stressen och att det inte går att sätta sig och vila när som helst men jag hoppas såklart att det går galant iaf.

På måndag har jag bokat in ett ljusparty kl. 18.30 så om någon vill komma är det bara att hojta till.

Hej hej!

Av Linda - 3 oktober 2012 20:06

Idag har jag mest sovit, mått halvdant hela dagen.
Lämnade Amanda på dagis vid nio och sen gick jag till Sandra. Tack för att du ställer upp såååå mycket för mig!
Nu mår jag iaf bättre och njuter av det så länge det varar.

Imorgon ska jag till vårdcentralen och prata med en doktor om hur det ska bli med sjukskrivningen. Jag hade ju tänkt börja jobba 100% nu på fredag men efter noga övervägan och samtal med nära och kära så ska jag börja med halv- eller deltid någon vecka. Bara hoppas att läkaren håller med mig och godkänner det men det borde inte bli nå problem.

Saknar min älskade massor!!

Nu är det Bonden...
Hej, hej!

Av Linda - 1 oktober 2012 18:23

Ligger på Amandas säng och kollar på Pippi på rymmen.

Började morgonen med att spy vilket faktiskt var några dagar sen nu och det gör att det känns mer pissigt. Jag tror alltid att det är på väg att bli bra när jag inte kräkts på några dagar men då behövs bara en morgon med kräkning så känns det skit... Grät mest hela förmiddagen, försökte hålla mig sysselsatt med tvätt, disk och plock för att skingra tankarna men lyckades inge vidare.
När Henke ringde vid tolv fick jag lätta lite på hjärtat och sen kändes det lite bättre. Åt lunch och åkte fram på ica och hämtade ut ett paket från hm med kläder och sängkläder till Skruttis.
Köpte wienerbröd och gick till brorsan som var hemma och vabbade så eftermiddagen har varit mycket bättre än förmiddagen.

Jag förstår inte varför jag känner som jag gör för att vara ensam. Jag brukar ju tycka att det kan vara ganska skönt! Antar att illamåendet, rastlösheten och bristen på ork spelar in oxå. Det blir någon slags frustration som jag inte vill vara ensam i. Nog om detta!!

Blev sjukt sugen på nybakade bullar och mjölk... någon som känner sig manad att stilla mitt begär?! ;-)

Åter till Pippi på rymmen!


Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards