Direktlänk till inlägg 12 september 2011

Jobb, dagis och allt som livet innebär!

Av Linda - 12 september 2011 19:30

Då har jag jobbat i två veckor och det känns som jag aldrig varit ledig. Trodde jag skulle vara nybörjare men det går ju som en dans. =)


Amanda är inne på sin fjärde vecka på dagis. Förra veckan var riktigt jobbig. Hysterisk gråt varje lämning så Henke fick ta det då jag är alldeles för blödig. Amanda ville absolut inte vara på dagis och hon var ledsen mest hela dagarna vilket gjorde att jag oxå var det. Samvetet har redan tillräckligt med skuld då jag inte kan vara hemma med henne längre. Det blir inte bättre av att hon tydligt visar att hon inte vill gå på dagis utan vara hemma med mig istället... men this is life bara att bita ihop!

Idag har det iaf gått mycket bättre och hon har varit på gott humör hela dagen, bara lite gnäll då Henke lämnade henne men det hade gått över fort.


I helgen har hon fått tre tänder så jag antar att det är en orsak till att hon var som hon var förra veckan. Så nu har alltså 11 små nötter i sin mun. Lite men ack så behövligt! =)

Det bästa hon vet är att dansa och sjunga och nu har hon även böt sjunga själv. Man hör visserligen inte vad det är för sång men man kan förstå vissa då hon gör rörelser. Ska se om jag orkar lägga upp ett filmklipp på en kort sångsnutt någon dag.

Hon älskar att titta på Saltkråkan och filmerna med Skrållan är bäst. Dockor har börjat bli en favorit när det gällar saker att leka med och det ska bytas både blöja, matas och nattas. Böcker är oxå något hon älskar att sitta och bläddra i. Hon verkar tycka att kläder är överskattat så dom tar hon gärna av sig och springer omkring i bara blöja. Helst skulle hon vilja ta av den oxå men där sättar jag stopp.


I fredags fyllde brorsan år så då var vi dit och grattade honom och i lördags kom Tobbe, Frida och Tillie och hälsade på, dom blev kvar till på söndag eftermiddag.

På söndag fm åkte jag, Frida och barnen på badhuset och karlarna var hemma och latade sig. När vi kom hem var det lunch och sovning för barnen och vi vuxna passade på att slappa i soffan och tittade på Taken, en väldigt bra film.


Nu är Henke ute och gjuter plintar till altanen på baksidan och Amanda är hos farmor och farfar. Dom är ledig i morgon och ville rå om skruttis lite och det är klart att dom får det så slipper hon kliva upp 5.45 för att gå på dagis. Själv jobbar jag 7-12 i morgon.

Måste säga att det är helt underbart att jobba 80 %. Helst skulle jag göra det jämt men tids nog måste jag upp till 100 % igen.... 


Nu ska jag gå ner i och kolla på tv, idol är ju ett av mina favorit program men så även ensam mamma söker...ole, dole, doff.... varför måste dom sända dom programmen på samma tid?!


Hej hej!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 30 mars 2014 20:33


Grattis älskade Julia! Igår blev du 1 år.

Av Linda - 27 mars 2014 20:19

I mitten på februari sökte jag ett jobb. Ett jobb som jag tror skulle vara väldigt lärorikt och utvecklande. Men med mitt självförtroende så trodde jag såklart inte jag hade någon chans. Igår ringde dom och vill att jag kommer på intervju...!! Känn...

Av Linda - 19 mars 2014 20:03

Idag blir vår stora älskling 4 år! GRATTIS Älskade Amanda på din dag! Började dagen med sång, paket och chokladboll i sängen. Självklart satt det ett ljus i chokladbollen så hon fick blåsa ut det. Dagen fortsatte med godsaker och kvällen spenderad...

Av Linda - 13 mars 2014 22:25


  Lillan tog sin första tur med gåvagnen idag! ♡   ...

Av Linda - 13 mars 2014 22:22


Hm... sista bilden kom visst inte med så här kommer den!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards