Alla inlägg under juli 2010

Av Linda - 15 juli 2010 10:29

Ska jag bada eller shoppa?!

Amanda skulle behöva lite bodysar och jag en bikini. Men i detta väder vill man ju bada oxå.

Nu snackar vi I-landsproblem!!!

Av Linda - 14 juli 2010 17:12

Har ju funderat på en systemkamera ett tag nu. Fick ju låna en av Kalle och Veronica i midsommar och kom då fram till att vi skulle slå till, fast på en Nikon D5000 med 18-200 mm objektiv.

Så jag beställde den för någon vecka sedan och då skulle den komma i slutet av juli. Idag ringde dom och sa att den kommit. Jippiiee!!!

Så nu är batteriet på laddning och jag ska sätta mig och läsa instruktionerna, sen blir det fota av. =)

    

Av Linda - 14 juli 2010 09:06

Jag har inte pratat med vår BVC-sköterska om smakportioner. Jag går bara efter vad som sägs och det jag läst. Och det är att man från 4 månader får börja med smakportioner. Men visst är det helt klart bra att vänta så länge dom är nöjd med bröstmjölken.

Jag hade tänkte vänta ett tag, men eftersom Amanda inte har tålamod nog att äta från mig längre så känner jag att jag lika gärna kan börja testa snart....om några veckor kanske. =)

Av Linda - 13 juli 2010 22:38

Ja, det är vad jag är... av min dotter.

Hon vill inte ha mina tuttar längre och det är lite av en sorg måste jag säga!!

Det började med en kväll då hon inte hade tålamod och skrek som kniven satt i henne. Hon sög en gång och när det inte kom något direkt så blev hon hysterisk. Så det var bara att ta fram flaskan. Efter den kvällen har det blivit mer och mer ofta och nu ratar hon mig nästan helt. Det är bara på morgonen som jag duger. Får se hur länge mer det går innan mjölken försvinner.

Jag har verkligen älskat att amma och det känns jobbigt att hon inte har tålamod nog att äta från mig... Men, men inget att göra åt...


För övrigt går det verkligen fort med Amandas utveckling och hon är en riktigt glad tjej som sällan är ledsen för ingenting.

Hon är riktigt stark i nacken nu och idag var det sååå nära att hon vände sig från rygg till mage, det är bara det där med armen som är i vägen. Tänk att om bara sex dagar är hon fyra månader!


Idag blev det bad/solning på marmen med mamma, Jonas, Sandra o Tuva och ikväll har vi varit hos Johanna o Marcus och grillat med Jonas o Sandra, och spelat kubb, riktigt trevligt har det varit, varför gör man inte sånt oftare?!


Imorgon ska jag på Ikea och köpa parasoll som man kan ha på stranden så lillan inte får sol på sig. Och så ska jag kolla på BC om jag hittar en klänning.


Nu ska jag tänka på refrängen.


Natti natti!

Av Linda - 13 juli 2010 12:26

Idag är vi på stranden. :)

 
Av Linda - 13 juli 2010 09:49

Många undrar vad Amanda önskar sig i doppresent så nu har jag påbörjat en lista som jag fyllerr på när något mer dyker upp:


Doppresenter

  • Kläder
  • Halsband m. månadssten
  • Pengar
  • Presentkort på: Birsta city, Barnens hus, Babyproffsen, Toys´r´us m.m
  • Lära-gå-vagn
  • Gipsavgjutningsset
  • Mat-set
  • Spargris
  • Klossar
  • Barnkammarböcker
  • Sagoböcker
  • Badhandduk
  • Hopp-gunga
  • Smyckeskrin
  • Leksaker
Av Linda - 12 juli 2010 21:25

Ja, mycket har hänt sedan sist jag skrev.

Vi har spenderat de flesta av våra dagar ute i stugan, där det är underbart skönt att vara.

Har tagit lite båtturer på kvällarna då det varit lite lugnare på havet.

   


Amanda har fått varit med farmor under tiden då det ändå varit liiite för sjögit för henne. Men vi har iaf inhandlat en flytväst till henne, den är från 3-15 kg. Så nästa är kan hon gott och väl följa med.

        


Var förbi mamma på tisdag eftermiddag. Hon var barnvakt åt Tuva medan Jonas och Sandra åkte på 22-timmars kryssning.

 

    


I helgen har vi varit i Stockholm med Tobbe, Frida och Tillie. Vädret har varit kanon och helgen lika så.

Tog tåget ner på fredag morgon, 6.08 för att vara exakt.

   


När vi kom ner gick vi till hotellet och lämnade bagaget och gav barnen lite mat...

      


...sedan tog vi båten över till Djurgården där vi åt lunch och gick på Skansen, hett som faan men skönt ändå.

    

  


Efter Skansen gick vi tillbaka till hotellet, tog en powernap och fräschade till oss för att sedan gå ut och äta.

Tog en omväg på väg tillbaka till hotellet efter middagen då vädret var så skönt och utsikten så fin.


På lördagen var det en sväng på stan som stod på "att göra-listan"...

  


...och så Gröna lund såklart! =)

Grabbarna köpte åkband och körde rundgång på Uppskjutet, insane och frittfall. Jag och Frida vågade oss på insane EN gång.

      


Mellan åken blev det vätskepauser och lite kel. ;P

    


Vi hade flyt på chokladhjulen och fick med oss både m&m´s, plopp och marabou schweizernöt hem.

  


Kvällen avslutades med Fritt fall (Tilt) för mig, Henke och Tobbe.

      


Töserna har varit gudomliga i helgen, trots stekande hetta så har dom varit nöjda och glada hela tiden.

     


Tillie har fått ett nytt smeknamn oxå, Blotta´n. ;)

  


Förutom 2 timmars försening med tåget på vägen hem så har allt varit toppen, fler sånna här resor blir det helt klart!



Idag har jag varit i Matfors hos familjen Hagman och solat och ätit. :)

Här kommer lite bilder från dagen.

 

          

  

   

 

  


Nu ska jag hänga tvätt sen är det natti. I morgon blir det bad!

Av Linda - 12 juli 2010 10:53

R.I.P

Troya

050410-100609


    

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards