Alla inlägg under januari 2008

Av Linda - 21 januari 2008 18:33

Dagen har bestått av jobb å träning än så länge. Nu ska vi laga mat, blir korv å strips. Lättlagat å bra!


Kom hem från storlien vid 15,30 igår. Kom hem packade upp åkte ner på Helex å mötte Linda för ett pass PowerCore, sen åkte jag till två bleka å mötte upp Johanna för att grillas lite! På vägen hem blev det ett kaffe stopp hos mammsen å Tomas. Hämtade upp Henke hos hans farmor på vägen hem. Kom hem vid 21,00. Tog en dusch å la oss i soffan å tittade på The weddingplaner å sen blev det natta!


Nä, nu ska jag steka korv.


Hej hej!

Av Linda - 17 januari 2008 23:21

Måste ju lägga upp en bild på resultatet av kvällen då jag trodde jag skulle hamna på psyk. Såhär efteråt så tycker jag själv att de var värt det!

Vad säger ni?

Av Linda - 17 januari 2008 22:09

Jaha, då har man läst dagens ranson av bloggar å även hittat några nya, skojjigt! Trodde brorsan lagt ner sin blogg men trevligt nog hade han inte det.


Imårrn är Henke ledig å jag jobbar bara till 11,00 å sen sticker vi till Storlien, härligt!! Ska bli skönt att få rå om varandra lite.


Nu ska jag packa lite, så kan vi åka direkt imårrn när jag slutat.

Av Linda - 17 januari 2008 11:28

Har redan tvättat å hängt två maskiner, sista är på G nu. Diskmaskinen går för fullt, hinner nog dammtorka innan jag ska iväg. Så får gubben ta golven ikväll.


Idag är det jobb som gäller 13-21. Fast jag ska vara där till 12,15 för det är en tjej från skolan(Emma) som ska intervjua mig om hur det är att jobba med äldre.


Dags att avancera!

Av Linda - 16 januari 2008 10:46

Igår var jag ledig. For ut på Birsta en sväng med Johanna å Thea, hittade omtag till mina nya gardiner åsså sytråd. Åkte hem till mig för Sanna å Moa skulle komma å hälsa på. Vi fikade å surrade. Sanna å Moa åkte hem, jag Johana å Thea åkte på Hemköp innan jag skjutsade hem dom å sen drog jag iväg å tränade.


Trodde jag skulle hamna på hispan igårkväll... Eftersom jag inte har mycket tålamod nu för tiden. Det började med ett litet tjaffs med H, sen fortsatte det med att symaskinen vägrade funka. Jag höll på att greja med den i en timma typ å var i upplösningstillståndet när mammsen ringde å hörde hur arg/ledssen jag var så hon å Tomas kom hit fort som attan. Naturligvis hittade hon det simpla felet på en gång! (vilket gjorde mig ner sur. Tyckte ju att jag borde sett det!!) Så när gardinerna var uppfållade var det dags att stryka dom. Hade nästan strykt klart den första, så säger det bara PANG å strykbrädan ligger på golvet. Det visade sig att fästet som håller upp benen hade gått sönder, tror ni att jag fick ett utbrott till eller, jodå!! Sista "attacken" kom när vi skulle hänga upp ena gardinen å det visar sig att jag mätt fel. Den var fortfarande för lång, då var jag nära att hänga mig i dom satans gardinerna... Det var nog inte meningen att jag skulle få till gardinerna, men skam den som ger sig! Å tur man har en sån underbar mamma, *puss på dig*

Utan dig skulle jag nog varit död idag =P


Sov till 10,00 idag klev upp å gjorde kornmjölsgröt å läste tidningen å nu hamnade jag här. Hade tänkt ta en prommis men det är sånt sur väder. Får ta en dusch istället.

Har iaf fått en tid hos frissan, klarar inte av att se ut såhär längre!


Jobbar 13-21,30 idag, bläää! 


Hejdå!

Av Linda - 14 januari 2008 15:41

Full rulle på jobbet idag...trodde pensionärer var lugnare än barn men ack vad jag bedrog mig! =P


Ikväll blir det Biteline med girlsen, var ett tag sen så det ska bli kul.

Efter det blir det lite träning. Core tror jag det var...

Ska väl ta å packa väskan så det är klart. Kanske jag hinner med en liten powernap.


Åh, mitt paket från ellos har kommit idag, måste hämta det innan jag åker ner till biteline. Spännande å se om gardinerna blir bra. Tyvärr tror jag att det blir "för mycket" gardin i fönstret... *hoppas inte*


Trevlig kväll!

Av Linda - 12 januari 2008 12:33

Är hemma på min två timmars ledighet. Började 7 imårrse, är ledig nu mellan 12-14, sen kör jag på till 21. Skönt att det är sista "gris passet". Näste vecka byter vi schema å då finns inte dessa pass med längre. Då har vi bara vanliga "delade turer". Vilket innebär 4 timmar ledigt mitt på dan.


Henke är på G hem, han har varit hos Mogge å skruvat lite med bilen, småsaker som skulle bytas. Han skulle köpa med sig grillad kyckling å potatissallad hem till lunch/middag.


Nån som såg Let´s dance igår?? Jag vet inte om jag tyckte någon var riktigt bra. men så var det ju första gången oxå. Ska bli kul å se hur dom utvecklas. Jag tycker iaf att Karl-Petter är ball. =) Åsså Susanne Lanefeldt så klart, KNIIIP...hehe


Nu kommer maten!


Hej hej!



Av Linda - 11 januari 2008 17:00

Började dagen med en portion kornmjölsgröt, mums. Jag brukar inte äta frukost, det brukar ta enom å bara växa i munnen. Men nu har jag tvingat i mig frukost några morgnar å tänker fortsätta med det. Lyd det gammla rådet så orkar du mer å håller kilona i schackt. "Ät frukost som en kung, lunch som en prins å middag som en tiggare". Tycker det funkar helt ok faktiskt.


Åkte ner på Helex till 11,30 å mötte upp Linda för ett Body Pump pass. Var nog lite snål med vikterna för det var inte så tungt. Men å andra sidan är det bättre att börja med lätta vikter.

Efter passet for jag hem å tog en dusch för att sedan hämta Johanna å Thea å åka på BC å käka lunch å strosa lite. Tro det eller ej, men jag köpte faktiskt bara en lampa till köksfönstret å fem blockljus till kandilabern. Det var väl bra för å vara mig. *stolt* =)


Måste byta gardiner!! Har tänkt göra det nu i tre dagar men har fortfarande inte kommit längre än till tanken. Så ska göra ett seriöst försök ikväll.


Ikväll är det Let´s dance oxå, det vill man ju se. Blir lite sen middag idag, tänkte faktiskt vara lata å köpa hem kinamat. Jummi! =P


Imårrn har jag varit rökfri i EN MÅNAD. Är jag inte värd ett GRATTIS?! ;) 


Hejdå!






Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards