Alla inlägg under augusti 2007

Av Linda - 31 augusti 2007 09:03

Japp, nu bär det snart av till stockholm å vidare till Mariehamn... Får hämtning av Linda å Tony vid 9,30. 10,00 går bussen, är framme i sthlm vid 17,30.

Nu ska jag bara gå igenom packningen för HUNDRAELFTE gången, sen är jag nog redo!


Trevlig helg allahopan..!


Av Linda - 28 augusti 2007 21:42

Vaknade 8,50 klev upp duschade, poade på, åkte till Ikea å mötte Sandra å Tuva, råkade köpa tre par skor =P å ett par jeans. La även undan två par jeans i satn som jag ska hämta imårrn...ops... Hann med å träffa Johanna, Thea, Ida å Saga en sväng oxå innan det var dags för mig att åka å jobba. 13-21 så jag har med andra ord nästan nyss komit hem. Har även veckans huvudvärk. Så det blir nog sängen ganska snart. Henke jobbar över ikväll, det var nån traktor som jävlades...


Längtar iaf grymt mycket till fredag, då åkar jag, Linda, Laila å Anneli på en 24 timmars "kryssning" till Mariehamn, fr-lö. Å stannar i stockolm till söndag, Gash vad skoj det ska bli!!! =)


Nä nu ska jag najta.


Godnatt!

Av Linda - 26 augusti 2007 20:05

Jaha, då är man tillbaka i jobbet, allt är i sin ordning.

Måste säga att jag trivs bra med mitt jobb. Även om det ibland är "skit"...Tänk er att få göra en gammal, sjuk människa lycklig. Få dem att skratta, minnas tillbaka...det ni, det är UNDERBART! =)

Det är konstigt vad lite som gör dem glada. Ett besök till sjukhuset eller tandläkaren kan räcka. Tänk vad mycket dom få se på vägen dit och därifrån, som de kanske inte sett på länge...Det kan pratas om i veckor...en resa på 2-3 km. Tänk om en annan skulle kunna vara sååå lycklig över sååå lite! Bara en tanke som dök upp.... 


Igår var en lyckans dag. Bror blev MAN å Sandra blev FRU. De bjöd in till dop men överraskade oxå med bröllop. Jag å Henke var tärna å bestman. Jag fick ju äran att bli Tuvas fadder oxå *stolt* =P

GRATTIS JONAS Å SANDRA!


Lägger upp lite bilder en annan gång.


Idag har jag jobbat till 16,30. När jag kom hem hade Sandra, Jonas å Henke gjort tacos...jummi inte illa! =) Sen blev det BINGOLOTTO, vi vann alla fyra, skoj!


Nu ska jag hoppa in i duschen å sen blir det Beck.


Hej på er!  



Av Linda - 13 augusti 2007 10:13

Det blev ingen promiss igår, det blev film å kinamat! hehe...får väl ta igen det ikväll om det inte regnar!


Snacka om skitväder idag! Skulle ha varit iväg på stan eller ikea å hittat nå nya promenadskor, som man INTE får skavsår av! Men tappade lusten när jag tittade ut! Blää...

Får väl avvakta lite, kanske lusten kommer tillbaka.


Idag är det sista dagen på semestern, imårrn börjar jag jobba igen! Känns lite tungt men det ska bli skönt oxå att återgå till ordningen! =)


Jaja, ha en bra dag i survädret!



Av Linda - 12 augusti 2007 13:31

Nyss hemkommen från Berga. Åkte ut igår på kräftskiva...mycket gott! Blev en lugn kväll, bara nån grogg. Tror att klockan var typ 00,00 när vi gick å la oss. Alldeles lagom.


Vi funderar påå att ta en promiss, men jag vet inte om jag orkar...hehe...nu börjas det!!! Inte bra, får väl släpa mig upp ur soffan å hoppa i springskorna.


*gone*

Av Linda - 9 augusti 2007 16:44

Har varit på stan idag, blev lite shopping iaf. En tunika å ett linne. Hade velat hitta en jeanskjol oxå å ett par skor, men icke! Fixade naglarna oxå som jag lyckats bryta av, så nu e dom fina igen.

Ikväll blir det en sväng ner på stan. Det var faktiskt mammsen som ringde å frågade om vi ville följa med, å det såklart! =)


Nu blir det en sväng in i duschen...igen. Är ju så klibbigt ute lixom, så man behöver inte göra många knop innan man är svettig!


Baj baj!



Av Linda - 8 augusti 2007 19:32

Följde med mamma å Tomas till Kramfors idag. Dom skulle besikta bilen. Så vi passade på att gå på DollarStore när vi ändå var där. Hälsade på Tomas föräldrar oxå, där blev det både fika å middag. Inte dumt alls...


Sitter i soffan å känner mig lite partysugen...men det får väl vänta till helgen. Kanske det får bli en promiss ner till mamma å Tomas istället. Måste på affär´n oxå....


Hejsvej! 

Av Linda - 7 augusti 2007 17:19

Blev nöjd med håret. Det blev en page, men jag behöll längden, så det är alltså lite längre på sidorna å kortare bak.


I lördags åkte vi ner till stockholm. Henkes föräldrar skulle köra folkrace, som dom fick av Lisa, Henke å mig i 50-års present. Det var riktigt kul att titta på. På kvällen var vi ut å åt på Gondolen å sen blev det en snabb sväng på grönan, hann iaf med bergodalbanan...

På söndagen åkte vi hem. Stannade till i stugan å fick lite mat. Å när vi kom hem chockade vi kroppen regält. Var meningen att vi skulle ta en promiss, men det blev jogging runt ryggis. Vi e inte klok!!!


Igår var jag ut på Berga å vältrade mig på stranden, å på kvällen var vi iväg å fiskade, men fick inte nåt! 

Idag blev det Berga igen. Trodde först inte att det skulle bli nå bra väder imårrse när jag vaknade. Det var juh som en tjock dimma över hela stan. Men så började det spricka upp å då kan man juh inte vara hemma!!! Å vilken härlig dag det blev. Pelle, Jeanette, Frida, Isabelle å Andre´ var där ute, åsså mammsen, Linda, mormor å morfar såklart. Åsså Jennie, Erik, Daniel å Dennis. Åsså Moster, Leif å Thea. Vi var riktigt många å det är alltid trevligt. =) *Tänker på dig Johanna* Jag börjar till veckan, så då är det lika synd om mig! =/


Nu ringde brorsan å tyckte att vi skulle komma å fika, å inte är vi omöjlig! Spännande å se Sandras hår oxå.


Ikväll blir det en promiss igen.


Hej hej!


Pst...idag är det percis 2 månader kvar till Rhodos! hihi


Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards